Według Dakisa Joannou – jednego z największych współczesnych kolekcjonerów – wszystko się przenika: życie osobiste, rodzinne, zawodowe oraz sztuka. Z połączenia tych wszystkich elementów buduje on swoją tożsamość. Dziś już 79-letni Joannou zaczął budować kolekcję w latach 80. Obecnie jest w posiadaniu około 1500 obiektów pochodzących od ponad 400 artystów. W 2004 r. Joannou znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu najbardziej wpływowych ludzi świata sztuki, publikowanym co roku przez magazyn „ArtReview”. Jest także założycielem prężnie działającej Fundacji DESTE, która od 1983 r. zajmuje się organizacją wystaw sztuki współczesnej i promocją artystów. Zasiada również w radach kilku topowych instytucji sztuki, m.in. MoMA w Nowym Jorku oraz TATE International.
Jego strategia kolekcjonowania sztuki jest dosyć nietypowa. Dla niego najważniejszym elementem kolekcjonowania jest relacja z artystami – poznawanie ich, próba zrozumienia tego co robią, czy wspólne realizowanie projektów. W jednym z wywiadów przyznał nawet, że postrzega swoją kolekcję jako produkt uboczny przyjaźni z artystami. Najsilniejsza więź tego typu łączy go z Jeffem Koonsem, którego instalacja była pierwszą oficjalną pracą, którą Dakis nabył do swojej kolekcji. „One Ball Total Equilibrium Tank”, bo o niej mowa, składała się z piłki do koszykówki zanurzonej w zbiorniku z wodą i kosztowała w momencie zakupu (czyli w 1985 r.) 2700 dolarów. Kolekcjoner zdecydował się na zakup tej, jak się później okazało, ikonicznej pracy dopiero po długiej filozoficznej rozmowie z artystą. Od tamtej pory panowie są bliskimi przyjaciółmi.